PSONI - Koło w Kole

Zielona szkoła Karpacz 19-21.05.2017r.

W dniach 19-21.05.2017r. grupa  wychowanków wraz z rodzicami i opiekunami uczestniczyła w zielonej szkole. To już czwarty taki wyjazd zorganizowanej przez nasz Ośrodek, który tym razem odbył się w naszych ukochanych górach w Karpaczu. Trzy poprzednie wyjazdy były nad morzem Bałtyckim w Łazach, Ustce i Trójmieście.

Pierwszego dnia, po długiej podróży, dotarliśmy do Kowar miejscowości położonej w bliskiej odległości od Karpacza, gdzie zwiedzaliśmy przepiękne zabytki dolnego śląska w miniaturze odwzorowane z niezwykłą dokładnością z oryginalnych budowli. Wszystkim bardzo się podobały tak misternie wykonane modele, a najbardziej majestatyczny Zamek Książ. Aż dziw bierze, że mamy tak piękne zamki w Polsce. Nasuwa się wręcz takie powiedzenie „cudze chwalicie swego nie znacie”. Po zwiedzaniu była chwila relaksu w pięknym, bajkowym krajobrazie z widokiem na Śnieżkę. Chwila ta mogła by trwać i trwać zważywszy na fakt, że pogoda sprzyjała. Lecz trzeba było jechać dalej, tym razem już na nocleg do ośrodka wypoczynkowego „Jagoda”. Po drodze udało nam się jeszcze zobaczyć skocznie „Orlinek” i miejsce zaburzenia grawitacji. Po dotarciu  na miejsce, zakwaterowaniu i obiadokolacji, był czas wolny, który sprzyjał pieszym wędrówkom i zwiedzaniu Karpacza. W tak pięknych okolicznościach przyrody czas mijał bardzo szybko i niestety trzeba było w końcu udać się na nocleg, ponieważ rano ruszyliśmy w dalszą podróż, tym razem do Drezna. Pod opieką przewodnika zwiedzaliśmy miasto, podziwiając piękno okolicznej architektury, m.in. Pomnik konny króla Polski Augusta II Mocnego, Zwinger zespół pałacowy, dawniej mieszczący się pomiędzy wewnętrznymi i zewnętrznymi murami miasta, dziś centrum kulturalne i obraz dawnego przepychu królewskiego, a także największy katolicki kościół w Dreźnie Katedra Świętej Trójcy - Hofkirche, nazywana również Katedrą Dworską, Kościół Marii Panny, Wizerunki królów Augusta II i Augusta III na Orszaku książęcym,  Pałac Cosela,  Opere Sempera i wiele innych zabytków. Następnego dnia czekała nas nie mniejsza atrakcja bo wyjazd do skalnego miasta w Czechach, gdzie mogliśmy zobaczyć jezioro, mały wodospad, pieczary, rozpadliny, wąwozy, labirynty wśród skalnych wież. Nasza przewodnik pani Gosia ogłosiła konkurs, kto pierwszy wśród  dziwnych skalistych wzniesień odnajdzie słonie, lwią głowę, ludzkie postacie, ręce, czy ząb, które były pokryte rozległymi lasami i obfitowały w bogatą podgórską i górską florę i faunę stanowiąc unikalny obszar chroniony. Było tak pięknie, że żal było wracać do domu. Po długiej podróży powrotnej, pomimo zmęczenia, wszyscy zadowoleni wrócili do domu.

Pobyt na Zielonej Szkole był dla wszystkich bardzo przyjemnym a jednocześnie kształcącym  dla naszych wychowanków.  Rodzice mieli możliwość spędzić miło czas. Czuli się swobodnie w grupie innych rodziców z dziećmi niepełnosprawnymi. Wszyscy czekają na kolejny wyjazd w przyszłym roku.