PSONI - Koło w Kole

Drugi wyjazd na Zieloną szkołę

Grupa 13 wychowanków z rodzicami i opiekunami w dn. 18.05.-20.05.2015r. uczestniczyła w drugiej już Zielonej szkole zorganizowanej przez nasz Ośrodek. Tym razem odbyła się ona w nadmorskiej Ustce.

Zielona szkoła stwarza podopiecznym OREW okazję do nauki samodzielności, poznawania nowych osób i miejsc oraz zdobycia ciekawych doświadczeń. Głównym założeniem wyjazdu był czynny wypoczynek w klimacie morskim, zapoznanie z krajobrazem nadmorskim oraz wyrabianie umiejętności przystosowania się do naszych warunków. Wychowankowie, korzystali z walorów krajobrazowych i klimatycznych miasta.

Nasz pobyt w Ustce spędziliśmy w ośrodku wypoczynkowym „Niezapominajka”. Każdy dzień przyniósł nowe wrażenia. Pierwszego dnia pobytu powitaliśmy morze. Po długiej podróży, dotarliśmy na miejsce, rozpakowaliśmy się i udaliśmy na plażę. Pogoda była piękna. W związku z tym większość czasu spędziliśmy na świeżym powietrzu, uczestnicząc w licznych wycieczkach i odpoczywając na plaży. Pod opieką przewodników zwiedzaliśmy miasto podziwiając piękno okolicznej architektury. Mieliśmy możliwość zaczerpnąć świeżego, morskiego powietrza. Zwiedzaliśmy porty rybackie, a podczas spaceru na molo mogliśmy pomachać naszym najbliższym do kamery internetowej umieszczonej przy Syrence. Drugiego dnia spacerowaliśmy ulicami Słupska podziwiając architekturę miasta, Zamek Książąt Pomorskich. Obejrzeliśmy także ciekawe kolaże w Baszcie Czarownic. W drodze powrotnej podziwialiśmy piękną Dolinę Charlotty. Przed Obiadem skorzystaliśmy z Parku Wodnego w pięciogwiazdkowym hotelu Lubisz. Oprócz basenów cała grupa skorzystała z jacuzzi. Nie spodziewaliśmy się, że gorące bąbelki przyniosą dzieciom tyle radości i tylko dzięki dobrej dyplomacja opiekunów udało się opuścić miejsce rozkoszy. Po obiedzie popłynęliśmy w rejs statkiem po Morzu Bałtyckim, gdzie dzieci mogły bujać się w rytm szantów i fal morskich. Ostatniego dnia naszego pobytu pożegnaliśmy się z morzem. Dzieci otrzymały dyplomy „chrztu morskiego” oraz słodkie upominki. Poszliśmy również na spacer i lody. Pomimo zmęczenia i długiej podróży wszyscy zadowoleni wrócili do domu. Rodzice mieli możliwość spędzić miło czas. Czuli się swobodnie w grupie innych rodziców z dziećmi niepełnosprawnymi.

Pobyt na Zielonej Szkole był dla wszystkich bardzo przyjemnym a jednocześnie kształcącym  dla naszych wychowanków.  Wszyscy czekają na kolejny wyjazd w przyszłym roku.