PSONI - Koło w Kole

Wycieczka Częstochowa-Zakopane-Kraków

W dniach 14 – 16.06.2019r. grupa  wychowanków wraz z rodzicami i opiekunami uczestniczyła po raz szósty w wycieczce zorganizowanej przez nasz Ośrodek, który tym razem odbył się do stolicy Tatr Zakopanego.

Pierwszy dzień, spędziliśmy na zwiedzaniu Częstochowy: Sanktuarium Maryjne na Jasnej Górze, gdzie zobaczyliśmy Kaplicę Cudownego Obrazu Matki Bożej, Bazylikę Jasnogórska oraz spacerowaliśmy po wałach jasnogórskich. Po przejeździe do Zakopanego, zakwaterowaniu i obiadokolacji, był czas wolny, który sprzyjał rozmowom i dyskusjom uczestników wyjazdu. Od rana zwiedzaliśmy stolicę Tatr Zakopane. Z przewodnikiem Panią Anią obejrzeliśmy skocznię, zwiedziliśmy Sanktuarium na Krzeptówkach z repliką krzyża z Giewontu, poświęconego przez Naszego Papieża Jana Pawła II. Zobaczyliśmy również Małą i Wielką Krokiew i targ pod Gubałówką. Dużo radości sprawiła nam wycieczka na Gubałówkę, na którą wjechaliśmy kolejką. Mieliśmy również okazję spacerować na najbardziej znaną ulicą Zakopanego Krupówkami. Po upalnym i pełnym wrażeń dniu, wieczorem mieliśmy czas na chwilę oddechu i odpoczynku, a także na spotkania i długie rozmowy, które sprzyjały wzajemnej integracji. Ostatnie dzień wycieczki spędziliśmy w Krakowie. Pod czujnym okiem Pani Krystyny odbyliśmy spacer po Wawelu. Przeszliśmy „Droga Królewską” do Sukiennic. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie dziedzińca Collegium Maius, na którym odbywała się parada założycieli Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ostatnim przystankiem naszego spaceru było Okno Papieskie, znajdujące się w budynku Archidiecezji Krakowskiej przy ulicy Franciszkańskiej.Wycieczka została dla nas bardzo przyjemnym wspomnieniem.  Rodzice mieli możliwość spędzić miło czas. Czuli się swobodnie w grupie innych rodziców z dziećmi niepełnosprawnymi. Wszyscy planują kolejny wyjazd w przyszłym roku.